טיפים שיחסכו לך זמן בגיוס עובדים
הגיע הזמן לגייס עובד חדש. המודעות כבר פורסמו והמייל כבר מוצף בקורות חיים. מצויין, אבל מה עושים עכשיו עם כל קורות החיים האלה ומאיפה בכלל מתחילים? ולמה אנשים שאין להם שום רלוונטיות למשרה שלחו קורות חיים ומבזבזים לכולם את הזמן?
אין ספק, גיוס עובד חדש לחברה הוא הליך לא פשוט בכלל שבכל מקרה גוזל זמן רב.
הנה שלושה טיפים שכל אחד יכול ליישם די בקלות, שיחסכו זמן בהליך הגיוס מבלי לפגוע באיכותו:
דיוק בפרסום
מעסיקים רבים נוטים להעלות במהירות פרסום משרה באתרי דרושים או בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק, מבלי להשקיע את החשיבה הנדרשת בניסוח המשרה. חשוב לזכור שהעיקר הוא לא רק לקבל קורות חיים אלא לקבל קורות חיים שרלוונטים למשרה, אחרת עלולים "לשרוף" שעות ארוכות במעבר על קורות חיים שאין להם שום קשר למה שאנחנו מחפשים.
לכן, בטרם תפרסמו מודעת דרושים, עשו ניתוח מקיף על דרישות המשרה שאתם מציעים. חשבו, אלו פרופילים של מועמדים הייתם רוצים לקבל? מה תנאי הכרחי ומה יהווה רק יתרון? מה יכול למשוך את המועמדים שהייתם רוצים למשוך? אילו אפיקי פרסום ידברו אליהם יותר? פייסבוק? לינקדין? לוחות דרושים? אולי בכלל מודעה בעיתון? איפה העובדים שלכם נמצאים?
חשיפת פרטים
פרסמו בניסוח המשרה את כל דרישות המשרה שאתם יכולים לחשוף (למשל שעות עבודה, משמרות, עבודה בסופ"ש, ואם אפשר אפילו גבולות גזרה של השכר) על מנת שמועמדים לא רלוונטים מראש לא יגישו מועמדות. ככל שתתנו יותר מידע, יותר מועמדים יסננו את עצמם עבורכם.
גם אחרי שתעשו את כל זה, עדיין יתקבלו קורות חיים שאינם רלוונטים, אך מספרם יהיה מצומצם משמעותית.
שאלון מיון ראשוני
בנו שאלון מיון ראשוני שאותו תשלחו באופן אוטומטי למגישי המועמדות למשרה. יש כלים שונים ופשוטים שאפשר להשתמש בהן לצורך כך, למשל שאלון google doc
באמצעות השאלון תוכלו לעשות סינון מהיר של המועמדים על פי הקריטריונים שביקשתם למלא (למשל שנות ניסיון, קורסים, הכשרות, ציפיות שכר ועוד…)
שלושת הטיפים הנ"ל יעזרו לכם בצמצום מראש של קורות החיים הלא רלוונטים, ובביצוע הליך סינון ראשוני מהיר ומדוייק יותר. יש לקחת בחשבון שהליך גיוס איכותי עדיין לוקח זמן רב ולא מומלץ להתפשר. כלל אצבע אומר שגיוס לא מוצלח עולה בערך כשלוש פעמים משכורת העובד. על כן, אם אין לכם את הזמן והזמינות לנהל הליך גיוס בצורה הנכונה, מומלץ להיעזר בחברת השמה.
לחברות השמה קיים מאגר מועמדים רחב ומפולח של מגוון אוכלוסיות, גם של עובדים שאינם נמצאים כרגע בחיפוש עבודה אקטיבי. חברת השמה טובה תוכל להפנות אליכם עובדים שלא היו מגיעים אליכם דרך מודעות הדרושים.
חשוב כמובן כשבוחרים חברת השמה לוודא שהיא מתמחה בניואנסים המקצועיים של אותו התחום אליו אתם מגייסים. חברות השמה שונות מתמחות בתחומים שונים. ברגע שהחברה מומחית בתחום מסויים,
סינון המועמדים שנעשה על ידי חברת ההשמה הוא מקצועי, ברמה גבוהה (והכי חשוב, לא גוזל לכם זמן). למשל חברת השמה בענף הבנייה המתבקשת לגייס ממונה בטיחות, צריכה לדעת להבדיל בין ההכשרות השונות שיש לממוני בטיחות וההשתלמויות הענפיות הרלוונטיות.
חברת ההשמה מנהלת עבורך את הסינון הראשוני כולל ראיונות, ומעבירה לך רק את המועמדים הרלוונטים שעמדו בדרישות הסף.
שיתוף פעולה מוצלח עם חברת השמה חוסך לחברה זמן יקר ומשאבים רבים. WIN-WIN.